widgets,  tips, tutorials and SEO

assalamualaikum ;)

Tuesday, September 13, 2011

" SEMOGA SAHAJA DIA...."


Jun 2010.
Masjid at-Tarbiyah,
IPTHO.

“ermm, siape nama awak ekk?”
“ syahirah.” (bkn nama sebenar-BNS)
“ouhh..err..~ ”
Tak dapat meyambung bicara.
Dia sibuk membaca buku yang tidak saya ingati tajuknya.
*kenape tibe2 ramah pulak aku nk tegur dy.. ah biarkan!*
*****
“sabrina, akk ada benda sikit nk beritahu awak.”
“ok k.siti. gapo dio?”
“lepas nie, awak kena pindah group usrah ngan k.maryam. nie hasil syuro kakak2 nie. Harap sab dapat berlapang dada..”
“usrah k.maryam? dengan siape ehh lagi? Bukan x boleh akk, tapi nnty msty rasa kekok..hmm..”
“insyaallah, niatkan kerana Allah. Kekok tu awal2 jer kot. Lama-lama nanti oklah tu J lagipun diorang sume ok jelah..”
“haaa.. group k.maryam ngan k.syira tu sume dak PA (*what??*) cm atijah (BNS), mah (BNS), yaya (BNS), ayni (BNS), ena (BNS)
 ngan syahirah (BNS) 
(*syahirahh? Mcm penah denga jerr name tu.? Erhh.. biolahh ..*)

“insyaallah, sab ok jer.. papepn, sab try k.. tp sedih la jgk sbb da x dgn akk lg..”
“xper dik.. akk twu sab boleh. Tp 1 jer, egt kiter bt bnd nie bkn sbb akk, bkn sbb kwn2 tp sbb Allah..”
“insyaallah akk..”
*****
1 hari yg tenang aman dan damai.. huhu~
Kt Masjid Biru ( xtwu nama sebenar msjd tue, haishhh, pobondo la ekau nie.. namo jo dok bee pee :p ok lepas nie sy google yerr ;)

haa.. inilah dia tempat bersejarah itu.. nama dia Masjid jamek Sultan Ismail ok :)

Usrah pertama dengan mereka2~
No other words can describe ‘em but AWESOME! J
Serious, x mcm yg sy jangka & sangkakn sebelum nie..
Dan semua rs nervous, kekok, malu, segan, janggal, x biase, n yg sekutu kutu dgnny bagai tiada dlm diri (ehh.. sikit2 tu adelah, tipu kalau xd langsung)
Syahirah! Oh sebenarny dy sangat peramah & sgt nice.. 
(mm, myb ad reader yg sdg t’senyum sendiri sjurus membaca;)
*ok fine, kau salah tafsir org yer sab.. astaghfirullahh..~*
*****
Alhamdulillah,
Apa yang sy cuba sampaikan kali ni?
J
Tiada yang lain, melainkan
Saya ingin mengajak anda mengambil I’brah
Supaya tidak menilai seseorang
Melalui luaran n mgkin jg pd perjmpaan pertama kita dgnny
Kenapa?
Ouhh.. senang sahaja~
J
Pernah dengar…
“don’t judge a book by its cover.?”
Saya pernah menggangap dia sebagai seorang yg sombong
Sbb ape?
Waktu 1st tym jumpa 2, dia mcm endah x endah shj
Tp sedarkah sy
Bahawa
Mungkin pd masa itu,
Pembacaanny mgkin sgt berat & memerlukan perhatian n focus yg sgt tinggi?
Hmmm… atau mgkin sebarang sbb yg sbnrny dia seorang shj yg tahu J
Apa yg sy ingin nyatakan,
Kuasa Allah mengatasi segalanya
Siapa sangka selepas berbulan-bulan selepas kejadian di masjid at-tarbiyah itu,
Saya dgn shbt itu TERJUMPA semula
Dalam suatu ‘bulatan gembira’
J
Ohh.. sgt sweet bulatan itu~
Tidak pernah saya tidak merinduinya!
Subhanallah!
Ya.. bulatan itu jugalah yang menyatu & mengeratkan akan ikatan
Ukhuwah antara kami
Membantu membina kekuatan & kefahaman bersama
Siapa sangka sy mmpu bergelak,
berketawa (eh.?), berduka,
berkongsi dan segala macam ber
bersama sahabat itu.. J
w/pun selepas pertemuan pertama yg agk hambar dahulu.. ;)
Sekarang,
Saya kira dia menjadi sebahagian daripada kekuatan saya..
Saya tidak tahu perkataan apa yg
Harus sy ungkapkan
Untuk menzahirkan betapa bersyukur, bertuahnya
Saya memiliki shbt sepertinya  J
Apatah lagi, hari ini
Hari bahagianya..
Saya tidak berhasrat utk menjadi
Orang pertama yang mengucapkan:
“selamat hari lahir awak”
“sanah helwah ukht syg..”
“happy birthday friend..”
Cukuplah sekadar saya mengharapkan
Dia mampu merasakan
Saya sangat2 menghargai kehadirannya
Dalam hidup saya…
In simpler words,
“you complement me..”
J
"ukht, sanah helwah :) ukht insan terpilih. teruskan perjuangan ini walau payah. teruskan walau tiada janji kesenangan. walau tidak digilai ramai orang.selamatkan semua antara kita andai ada mulai 'resah'.."

" dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Dialah yang memilih kamu (utk mengerjakan suruhan agamaNya) dan Dia tidak  menjadikan kamu menanggung sesuatu keberatan dan susah payah dalam perkara agama. agama bapa kamu Ibrahim. Dia menamakan kamu:
"orang-orang islam" semenjak dahulu dan di dalam al-Quran ini supaya Rasulullah (Muhammad) menjadi saksi yang menerangkan kebenaran perbuatan kamu dan supaya kamu pula layak menjadi orang-orang yang memberi keterangan kepada umat manusia (yang benar & yang salah). oleh itu dirikanlah sembahyang dan berilah zakat, serta berpegang teguhlah kamu kepada Allah. Dialah pelindung kamu! maka Dialah sahaja sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik pemberi pertolongan."
[al-hajj:78]
papepn,
ukht tetap b*****r  favourite.hehee 
akhir sekali,


ehemm.. mana tuan baru saya nie.? x sabar nak jumpa dia.. :)

alhamdulillahh.. selesai sudah..

p/s: esok ada oral individual test..
maat taufiq wannajah buat diri sendiri :)
& sahabat2 semua... 







4 comments:

  1. ukhti syg....


    syukran kathiran....

    luv u!!!! =)

    ^_^

    ReplyDelete
  2. :)
    tiada apa yg lbh bermakna selain melihat dirimu gembira di hari bahagia ;)

    ReplyDelete
  3. salam, k.maryam ni..:)
    akak lmbt baca post ni..
    hehe,,
    rindunya...
    rindu sgt2..:)

    ReplyDelete